marți, 3 iulie 2007

Si noi cui ramanem?

Ma tot gandesc de ceva timp la faptul ca exista siteowneri pentru care piata de publicitate online reprezinta o importanta sursa de venit si de aceasta se leaga indeajuns de mult cresterea business-ului si potentialul dezvoltarii de noi servicii.

In acelasi timp cred ca exista siteowneri care beneficiaza de o abordare preferentiala din partea regiilor din cauze mai mult sau mai putin obiective care sincer pe mine ma depasesc

Toate bune si frumoase. Totusi, ce se intampla cu cei care nu au parte de un tratament egal - prin tratament egal inteleg sa obtina avantajele pe care le merita in functie de produsul pe care il dezvolta in contextul unei piete sanatoase. Sunt acestia siteowneri de mana a 2-a cu adevarat?

Puneti toate acestea in contextul unei schimbari ce poate da peste cap piata publicitatii online si incercati sa va ganditi ce inseamna acest lucru pentru un publisher mic.

Anul trecut plecarea lui Orlando (urata sau frumoasa - nu e treaba noastra) s-a simtit in piata. Am trecut si ajungem iarasi in prezent.

Acum cateva zile scriam de precarea celor 4 haiduci de pe domeniile Arbomedia intr-o alta tara. Alti boieri, alte reguli, aceiasi haiduci. Magda, Corina si Gabi ruleaza fin chiar la NetBridge nimeni alta decat concurenta Arbomedia.

De aici incepe cearta.

Ce se intampla cu cei din portofoliul Arbo? Care este raportul de forte din piata tinand cont ca boierii cei noi nu au cum sa nu beneficieze de averile celor vechi (date, contacte, clienti samd). Daca cineva isi inchipuie ca haiducii au fost spalati pe creier inainte de plecare se inseala.

Ce efecte vor avea aceste miscari de trupe in piata pe termen scurt si mediu?

Nu incerc sa raspund la aceste intrebari ci las viitorul sa decida.

Totusi pe noi cine ne apara?

Astazi m-am vazut cu un prieten care are si el aceleasi intrebari ca si mine si dintr-una-n alta am ajuns la o concluzie.

Cred ca ar avea succes o asociatie a siteownerilor. Spun asta pentru ca astfel am putea sa ii ajutam pe boieri sa devina mai transparenti decat sunt acum, lucrurile sa se intample mai putin haiduceste si poate ca intr-un viitor ne vom putea baza pe un mediu de business ceva mai rezistent la socuri. Exista si posibilitatea sa fim marginalizati tinand cont ca boierii au la randul lor site-uri si de aici o alta poveste pentru un episod viitor...

Pana acum suntem adunate vreo 10 site-uri care impartasim aceasta idee. Se mai baga cineva?

Niciun comentariu: